torsdag 30. mai 2013

Retroinspirert bryllupskort


Jeg fikk en bestilling i god tid på dette kortet. Noe jeg var glad for, for det skulle være i retrofarger, for det er i stilen til brudeparet, og det er ikke akkurat mine farger. Dessuten er visst et dekkende begrep for dem at "more is more"! Jeg ønsket at dette skulle gjenspeiles i kortet deres. Derfor valgte jeg fargene gul, oransje og brunt (uten å ha sett på hva jeg hadde av pynteark... Noe som viste seg å kunne bli en utfordring... )

Først fant jeg paneler, så motivet som jeg fargela med promarkers, så ble kortet liggende noen dager for å modne litt. Jeg visste jeg måtte kjøre på med pynt for å få det til å bli "more". Jeg er ikke særlig flink til å bare kjøre på med pynt, og særlig ikke når jeg jobber uten skisse! Men nå satt jeg liksom og kikket og bare tenkte hvor kan jeg pynte mer? Hvor kan jeg pynte mer? Og gradvis datt flere og flere biter på plass, først hjertet, så sommerfuglene og jeg visste jeg måtte kjøre på med roser. Glitteret bare kom av seg selv, det måtte være med!
Heldigvis har jeg visst truffet på brudeparet i følge henne som har bestilt :) Så da får vi bare håpe brudeparet mener det samme :) Jeg kosa meg virkelig med å pynte dette kortet :) Moro å prøve å utfordre meg selv til å bruke så mye mer pynt enn jeg pleier!

Baksiden
Innsiden
Dette er et bestillingskort, og jeg tar meg selv i å tenke litt omkring min egen utvikling på det :) Tidligere måtte jeg ha masse info om personene jeg skulle lage kort til og det ble ofte en utfordring. Nå lager jeg mer kort i fargene til personene og prøver å få inn et lite element av hvem kortets mottaker er på den måten. Tidligere måtte jeg liksom ha navnet på og sånt for at jeg skulle føle at det var personlig. Moro å se min egen utvikling altså! (Og jeg må vel innrømme at jeg liker retningen utviklinga mi har gått :) )

Ingen kommentarer: