torsdag 3. mai 2012

Dåpskort til tvillingpar



Innsiden
En klassevenninne fra gymnastida bestilte en liten utfordring til meg; et dåpskort til et tvillingpar hvor det er en av hvert kjønn. Jeg har hatt en del tanker omkring hvordan jeg skulle løse dette kortet. Både med tanke på fargevalg og utforming. Denne uka kom jeg over to utfordringer som i kombinasjon gav meg løsningen på hvordan dette skulle bli :)
Gutteblomstene

Jenteblomstene
Motivet bestemte jeg meg tidlig for, så etter å ha valgt å lage kortet med denne malen, så ble det egentlig en utfordring å finne ut hvordan kortet skulle bli, for motivet var større enn jeg husket... Men det lot seg nå løse det også... Jeg har aldri laget kort etter denne malen før, så jeg måtte visst kappe til kortet et par ganger... Godt jeg drukner i bazzill... (Kjøper visst mer enn jeg bruker, det er vel ikke et kjent fenomen for oss med denne hobbyen? Men man må jo ha minst et par ark av hver farge, sånn i tilfelle man skulle trenge litt masse kartong en gang... Eller er det bare jeg som er så rar at jeg gjør det?)
En side til hvert dåpsbarn

Siden jeg er tvilling selv er jeg nok litt ekstra opptatt av å ivareta at det er to individer som blir feiret denne dagen. Derfor har jeg stemplet til dåpsbarnet over begge motivene, så det er liksom en side til hvert barn som samtidig er en del av en helhet... Kall meg sær, men det er liksom noe jeg selv alltid har ønsket: at noen av de store dagene i livet mitt skulle være forbeholdt meg og ikke søstern...

Kortet brettet ut
Jeg har fått brukt min lenge etterlengtede punch fra Martha Stewart... Bestilte meg den i fjor vår, men den butikken klarte ikke å få til leveransen. Så da en butikk la ut at de hadde den inne bare MÅTTE jeg inn og kjøpe den! Bartepunchen har allerede blitt min favorittpunch! Jeg er så lykkelig over å kunne bruke den! Den løfter liksom kortet litt!




Med dette kortet ønsker jeg å delta i følgende utfordringer:
  • Sketchy Colors utfordring #115:  Fargene vi vil se prosjektene deres i denne gangen er:
    MINT, ROSA & HVIT
  • Wild Orchid Challenge #48: This week our challenge is FANCY FOLDS, So we would like to see at least 2 folds on your project. 

1 kommentar:

Lena Katrine sa...

Nydelig! Takk for at du deltar hos SC denne gangen - håper vi ser deg igjen neste gang også :)
Klem, Lena Katrine